Vjeronauka
U početku islamska vjeronauka je imala status fakultativnog predmeta koji je bio zastupljen jedanput sedmično od I-VIII razreda i čija ocjena nije ulazila u prosjek ocjena kao iz ostalih predmeta. Nastavni kadar se sastojao od imama i svršenica Gazi Husrev-begove medrese sve dok Islamska pedagoška akademija u Zenici, a kasnije i u Mostaru i Bihaću, nisu promovisali stručno osposobljene nastavnike islamske vjeronauke koji će da predaju ovaj predmet.
Od školske 2003/04. godine islamska vjeronauka poboljšava svoj status u Srednjobosanskom kantonu i iz statusa fakultativnog predmeta prelazi u izborno-obavezni predmet, što je značilo da će učenicima ocjena iz ovog predmeta ulaziti u prosjek ostalih ocjena. Također, sedmični broj nastavnih sati u osnovnom obrazovanju se tada sa jednog povećao na dva sata sedmično od I-VIII razreda. Puna norma za nastavnike islamske vjeronauke u osnovnom obrazovanju iznosi 22 sata sedmično, a za nastavnike u srednjem obrazovanju 21 sat.
Prvi savjetnici, uopće, u Srednjobosanskom kantonu su bili za predmet islamska vjeronauka i uspješno su radili pri Muftiluku travničkom, a bili su: mr Dževdet ef. Šošić i mr Nermin ef- Šušić. Trenutno privremeni savjetnici pri Ministarstvu obrazovanja SBK-a, a sa područja našeg Medžlisa, su: prof. Husanović Haris za osnovno obrazovanje i prof. Mušić Admir za osnovno i srednje obrazovanje.
Nastavnici islamske vjeronauke tokom ovih dvadeset godina su se konstantno educirali i usavršavali tako da danas većinom u školama predaju profesori i magistri islamske vjeronauke.